از هر 5 اروپایی تا 15 سال، یک نفر سواد خواندن و نوشتن ندارد!!!



سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی

از هر 5 اروپایی تا 15 سال، یک نفر سواد خواندن و نوشتن ندارد!!!
   

اگر چه اروپا به «مهد علم و تمدن» مشهور است، اما دستآورد امروز آنها حاصل تلاش بی‌وقفه‌ی گذشتگان دور می‌باشد، اما حاصل نیم‌ قرن غرور و فخر بی‌جا، خوش‌گذرانی و بی‌خیالی، به جز افزایش نرخ بی‌سوادی، جرم، جنایت، خودکشی و ... نخواهد بود.

منبع: «iranpn.com»:

زنگ خطر کمیسیون اروپا به صدا درآمد - اروپا با خطر رشد بی‌سوادی مواجه شده است. خبرگزاری «Bild» در سوتیتر خود می‌نویسد: «اگر چه خواندن کتاب و نوشتن یک نامه برای بسیاری امری طبیعی است، اما برای بسیاری دیگر از مردم، آن هم در قلب اروپا، مشکل صعب و مانعی غیر قابل عبور است».

این خبرگزاری به نقل از کمیسیون اروپا می‌افزاید: بنا بر گزارش کمیسیون اروپا، از هر 5 نفر تا سن 15 سال، یک نفر قادر به خواندن و نوشتن درست نیست. در این گزارش آمده است: «هم چنین سواد حدود 80 میلیون نفر از بزرگسالان اروپایی – که یک سوم نیروی کار را تشکیل می‌دهند – فقط به خواندن و نوشتن و نیز بلد بودن همان مهارت اساسی (شغل خود) محدود می‌گردد. این کمیسیون در اطلاعیه خود تأکید نموده است که زمان «مبارزه با بی‌سوادی» اکنون است. کمیسر آموزش و پرورش اتحادیه اروپا «Vassiliou» روز سه شنبه در بروکسل اعلام کرد: بسیاری از اروپایی‌ها خود را فقط در همان شغل خود می‌بینند و به طور کلی از مشارکت در جامعه حذف شده‌اند، چرا که آنها فاقد سواد پایه می باشند.

وی افزود: در تدوین طرحی است که بتواند تا سال 2020، رقم دانش‌آموزانی که با خواندن و نوشتن و همچنین ریاضیات و علوم پایه مشکل اساسی دارند را به زیر 15٪ تقلیل دهد. بنا بر این گزارش گروه‌های کارشناسی متخصصی موظف شده‌اند تا پیشنهادات اجرایی خود را تا اواسط سال آینده تدوین و در اختیار این کمیسیون قرار دهند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ن : شبنم سرچمی
ت : شنبه 17 / 4 / 1393


محمد بن حسن عسکری (عج) آخرین امام از امامان دوازده گانه شیعیان است. در ١۵ شعبان سال ٢۵۵ هـ.ق در سامرا به دنیا آمد و تنها فرزند امام حسن عسکری (ع)، یازدهمین امام شعیان ما است. مادر آن حضرت نرجس (نرگس) است که گفته اند از نوادگان قیصر روم بوده است. «مهدی» حُجَت، قائم منتظر، خلف صالح، بقیه الله، صاحب زمان، ولی عصر و امام عصر از لقبهای آن حضرت است.